Wspomnienie opozycjonistki

Jestem w pierwszej klasie podstawówki. Koleżanka na podwórku zdradza mi nową tajemnicę: „A wiesz, że w szkole nie można powiedzieć, że Ruscy są głupi?”

Jak to nie można? Dlaczego nie można? Nie mogę się nadziwić tak oryginalnemu i konkretnemu zakazowi. Że akurat w szkole. Że akurat Ruscy. Że akurat głupi.

Koleżanka słyszała, że jedna dziewczyna podobno powiedziała tak w jakiejś szkole i ją wyrzucili.

Wyrzucili ze szkoły! Za przezywanie Ruskich! Koleżanka przysięga „na pana boga”, że naprawdę.

Dzień później siedzę w klasie i nie mogę przestać o tym myśleć. Obracam to zdanie w myślach, bawię się nim na końcu języka, czuję jak pęcznieje mi w ustach. Eksperyment jest ekscytujący i przerażajacy jednocześnie.

W końcu nie wytrzymuję napięcia. „Ruscy są głupi” szepczę cichutko do siebie, pod nosem, rozglądając się na boki.

Nic. Zero efektu. Pani dalej rysuje na tablicy. Nikt mnie nie wyrzuca. Czuję przypływ triumfu. Przechytrzyłam system, choć nie wiem nawet, że takowy istnieje.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Podsłuchane. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Wspomnienie opozycjonistki

  1. Mała Mi pisze:

    😀 no proszę ;D buntowniczka!

  2. Tomek Biskup pisze:

    Ja pamiętam coś odrobinę innego (i nic dziwnego, bo jestem innym człowiekiem). Przypominam sobie przemówienia i informacje o zmianie władzy w telewizji. Jakieś gadające głowy na ekranie. Miałem siedem lat, nic mi to nie mówiło, nie kumałem, że wszystko zmienia się w teorii na lepsze, bo właściwie nie było mi źle. Jak przyszedł maj i tak zapytałem rodziców dlaczego pierwszego nie idziemy na pochód. Taki fajny, kolorowy festyn.

    • Bez okularów pisze:

      Też pamiętam stały, powtarzający obrazek okrągłego stołu w tv. Poza tym rzeczy typu kolejki; to, że stałyśmy z mamą godzinami, żeby mi kupić tenisówki na przykład. I że kilka innych mam dziewczyn z mojej klasy stało w tej samej kolejce i potem wszytskie miałyśmy dokłądnie te same tenisówki, żółte takie, brzydkie raczej:)

Skomentuj

