Obrazek chorobowy

W chorobie świat zwalnia i ja też, ze światem; szuram wolno do kuchni, za mną szura pasek, wirusy szurają i smęt. Pani doktor dwa dni temu przybiła mej chorobie pieczątkę i usankcjonowała szlafrokowy outfit całodzienny. Papierek mnie ośmielił w moim chorowaniu, skoro tak, to proszę – pełne wycofanie, bezmakijaż, bezczes i piżamodres. Szlafrok mi się, widzę, wyciągnął już w łokciach, a pasek wyciągnął z szlafroka. Robię wolno herbatę i myślę o Merlin, która w łóżku nosiła tylko Channel 5. Tak mi mówi TV, co mi towarzyszy. Pytanie, czy nawet jak miała L4, odpowiadam TV, bo na pewno nie.

A za oknem świat bez zwolnień, Channele i szale, gnają panny w Channelach, szale szarpie wiatr. Siedzę na ławce rezerwowych  i piję herbatę. Wyłączyłam zewnętrzność, trudno, pełny aut. Przyglądam się kuchni, co jest dziś mym światem, a kuchnia przygląda się mi. Dziwna kuchnia w piątek, w porze obiadowej, jakbym ją złapała na prywatnej sesji. Obcawa tak samo jak ja w niej za dnia. TV, wierny towarzysz, woła na kanapę; szuram, ciągnąc za sobą ciche zawstydzenie. Po dwóch dniach niechcący ogarniam Na Wspólnej i wiem już, że Ola ćpała, lecz nie ćpa.

Trzy dni wzięte w nawias, trochę poza-czas. Mam czas na refleksje, ale nie przychodzą. Mam czas na czytanie, ale jakoś nie.  Herbata mi stygnie jak zapał i siły, szlafrok prawdę ci powie, oto jaka ja. Stroje do ról zewnętrznych wiszą grzecznie w szafie, czekają aż znowu wtopię się we świat.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Między innymi. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

5 odpowiedzi na „Obrazek chorobowy

  1. Trzeba nieraz zejść z murawy, na ławeczkę. Na herbatę i na myślenia.

  2. TeuS pisze:

    Jeeeeeessssss….. Aneta wróciła….. choć przykro mi, że chora.

  3. Dominicus pisze:

    Bezmakijaż i bezczes:D. Dobre;). Pozdrawiam serdecznie:).

  4. ktośtamktoś pisze:

    Wspaniały wpis 🙂 Ech te chorobowe paradoksy…;)

  5. ktośtamktoś pisze:

    A- czekamy na kolejne teksty! 😉

Skomentuj

